torstai 30. heinäkuuta 2015

8. Ensimmäinen murha

Kohtaus, joka alkaa "Se oli ensimmäinen kerta, kun tapoin ihmisen":

Se oli ensimmäinen kerta, kun tapoin ihmisen. Katselin kuinka valkoinen paita kukki verenpunaisena ja kuinka veitsi iskeytyi elottomaan ruumiseen yhä uudelleen ja uudelleen.
Me molemmat tiesimme, että tämä päättyisi näin ja minä aloittaisin uuden elämäni verisin käsin.
- Kaikki on hyvin. Minä kuiskaan ja silitän veren tahrimaa poskea.
Hän opetti minulle, mikä minun tehtäväni on tässä elämässä. Hän näytti minulle liekin, jota seurata. Hän opetti minut hillitsemään tunteeni ja päästämään irti niistä. Me katselimme toisiamme tuntikausia kalvaan kynttilämeren yli, kunnes opin kadottamaan minäni ja löytämään uuden olennon, joka halusin olla.

Työnnän hänet valmiiksi kaivettuun kuoppaan ja hyräilen hiljaa peittäessäni ensimmäisen rakastajani ruumista. Minun tehtäväni on vihata, mutta hänelle minä halusin antaa ikuisen unen metsän rauhassa, sillä hän antoi minulle tehtäväni.
Laskeva aurinko häikäisee silmiäni, kun viskaan lapioni järven syvyyksiin ja pesen käteni kylmässä vedessä. Hitaasti vedän ylleni hänen takkinsa ja annan viilenevän illan rauhoittaa mieltäni.
Me jätimme hyvästit toisillemme jo sinä yönä, jona hän tajusi olevansa minun ensimmäiseni. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti