torstai 15. lokakuuta 2015

40. Koiranunta

40. Koirani viimeisin uni

Viime yönä näin unta, että Emäntäni oli hankkinut lemmikkisimpanssin ja antanut sille nimeksi Ollie. Minä olin mustasukkainen ja päätin muuttaa pois kotona. Otin mukaani Herra Vingun ja lähdin ulos. Nuuskin hetken pihan istutuksia ja mitä tekisin uudessa vapaassa elämässäni.

Illan hämärtyessä etsin tuttua koirapuistoa, mutta sen tilalla oli vain suuri kuoppa. Istuin kuopan laidalla ja pureskelin Herra Vinkua. Taivaalta satoi suuria pisaroita, jotka läiskähtelivät meluisasti maahan.

Yhtäkkiä näin Emännän, joka istui kuopan pohjalla itkemässä. Kuopan pohja alkoi täyttyä suurista vesipisaroista ja emännän kyyneleistä. Minä tiesin, että Emäntä olisi pian pulassa, joten jätin Herra Vingun oman onnensa nojaan ja syöksyin kohti kuopan pohjaa. Emäntä kohotti kasvonsa ja ojensi käsiään minua kohti. Pehmeät kädet upposivat turkkiini ja hellä suukko painettiin kuonolleni.
Silloin minä heräsin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti